Strona główna Zdrowie Zarejestrowany dietetyk rozszyfrowuje nowe badanie dotyczące diety dla zdrowia planety

Zarejestrowany dietetyk rozszyfrowuje nowe badanie dotyczące diety dla zdrowia planety

22
0

Każdy chce być zdrowy. A jeśli jesteś jak większość ludzi, to również dbasz o zdrowie planety. Nowe badania pokazują, że jeden konkretny sposób odżywiania może pomóc twojemu ciału i ziemi w tym samym czasie.

Najnowsze badanie opublikowane w Amerykańskie czasopismo żywienia klinicznego odkryto, że dieta Planetary Well being Weight loss plan może zmniejszyć ryzyko przedwczesnej śmierci o 30%, a także obniżyć ryzyko zgonu z powodu raka, chorób serca i chorób płuc.

Zrozumienie diety dla zdrowia planetarnego

Dieta planetarna jest dość prosta. Polega na jedzeniu głównie całych produktów roślinnych, w tym owoców, warzyw, pełnych ziaren, orzechów i nasion. Mięso nie jest wykluczone — dieta dopuszcza skromną ilość produktów zwierzęcych.

W badaniu analizowano zdrowie i dane od 200 000 uczestników. Badani wypełniali dzienniki żywieniowe przez okres do 34 lat.

Naukowcy przeanalizowali 15 grup produktów spożywczych, w tym produkty pełnoziarniste, warzywa, kurczaki i orzechy, aby ocenić, jak ściśle ludzie stosowali się do diety Planetary Well being.

Badanie wykazało również korelację między osobami, które najściślej przestrzegały diety, a pozytywnym wpływem na środowisko: emisja gazów cieplarnianych niższa o 29%, zapotrzebowanie na nawozy niższe o 21% i wykorzystanie gruntów ornych niższe o 51%.

Korzyści zdrowotne diety Planetary Well being

Czy dieta Planetary Well being jest naprawdę tak korzystna, jak sugerują ostatnie nagłówki? Poprosiliśmy zarejestrowaną dietetyczkę MyFitnessPal Brookell White o rozszyfrowanie nauki i przekazanie nam wszystkiego, co musimy wiedzieć.

„Każda dieta bogata w produkty roślinne i uboga w wysoko przetworzone produkty, cukier i czerwone mięso jest ogólnie dobrym wyborem dla większości ludzi” — mówi White. „Dieta Planetary Well being wydaje się być zdrową, dobrze zbilansowaną dietą”.

White zgadza się z najważniejszymi ustaleniami badaczy: Przestrzegając programu, możesz zmniejszyć ryzyko zachorowania na pewne choroby, którym można zapobiec.

„Dieta ta jest podobna do diety śródziemnomorskiej i Dieta DASHktóre są powszechnie zalecane osobom narażonym na ryzyko chorób serca lub powszechnych zaburzeń metabolicznych, w tym otyłości”, mówi White. „Są one wykazano, że obniża ryzyko wystąpienia tych chorób.”

Zdaniem White'a dieta planetarna różni się przede wszystkim tym, że dieta śródziemnomorska kładzie nacisk na spożywanie tłuszczów jednonienasyconych zawartych w takich produktach jak tłuste ryby i oliwa z oliwek.

Kto może skorzystać ze stosowania Diety Planetarnego Zdrowia?

Chociaż zawsze powinieneś skonsultować się z lekarzem przed rozpoczęciem jakiejkolwiek nowej diety, według White'a dieta planetary well being byłaby dobrym programem dla większości ludzi. Może być jednak szczególnie korzystna dla każdego, kto żyje z lub jest narażony na choroby serca, zaburzenia metaboliczne i otyłość.

„Dieta ta może być świetna dla osób narażonych na te schorzenia, ale także dla większości ludzi w ogóle, ponieważ stanowi doskonały sposób odżywiania oparty na produktach pełnowartościowych” – mówi White.

Czy dieta Planetary Well being Weight loss plan pomaga w utracie wagi?

Jednym z atrakcyjnych aspektów diety sprzyjającej zdrowiu planety jest jej potencjał w zakresie kontroli masy ciała.

„Ta dieta zawiera wiele niskokalorycznych produktów. U większości zdrowych osób utrata wagi sprowadza się do zmniejszenia całkowitej liczby kalorii” — mówi White. Niskokaloryczna, bogata w błonnik zawartość tych produktów może pomóc czuć się pełnym i zadowolonym, wspierając wysiłki związane z utratą wagi.

Jednak brak kontroli nad porcjami może nadal prowadzić do przyrostu masy ciała. „Nie widzę żadnych konkretnych wzorców żywieniowych, w których ta dieta mogłaby prowadzić do przyrostu masy ciała u większości osób, jeśli jest prawidłowo stosowana, z wyjątkiem nadmiernego spożycia w ogóle” — mówi White. „Nadmiar kalorii w każdej diecie prawdopodobnie doprowadzi do przyrostu masy ciała”.

Wyzwania związane z dietą dla zdrowia planety

To nie jest jakaś nowina, którą można by powiedzieć ludzie powinni jeść mniej mięsa dla swojego zdrowia i środowiska. Ale łatwiej powiedzieć niż zrobić, zwłaszcza jeśli nie chcesz poświęcać białka.

Amerykanie jedzą średnio około 4,5 funta mięsa tygodniowo. Chociaż najnowsze badania nie podają dokładnej ilości mięsa, jaką można włączyć do diety Planetary Well being, istnieją powody, by sądzić, że jest to mniej.

Badanie podobnej diety sugeruje spożywanie nie więcej niż 98 gramów czerwonego mięsa i 203 gramów drobiu tygodniowo”, mówi White. To mniej niż jeden funt mięsa tygodniowo.

„To tyle, ile wynosi jeden gotowany kotlet wołowy i dwie małe piersi kurczaka”.

Gwałtowny spadek spożycia mięsa może okazać się bolesny dla wielu osób.

„Jeśli stosujesz dietę Planetary Well being, sugerowałbym stopniowe zmniejszanie spożycia mięsa. Poświęcenie czasu na powolne przejście do jedzenia drobiu i czerwonego mięsa tylko trzy razy w tygodniu może zwiększyć prawdopodobieństwo utrzymania takiego sposobu odżywiania” – mówi White.

Śmieszny fakt:Czy wiesz, że MyFitnessPal dysponuje jedną z największych baz danych produktów spożywczych na świecie, liczącą ponad 19 milionów produktów? Śledź swoje białko i więcej w aplikacji!

Innym czynnikiem jest spożycie białka. Jeśli Twoim celem jest utrata tłuszczu przy jednoczesnym zachowaniu masy mięśniowej — co White zdecydowanie zaleca — możesz skupić się na zwiększeniu spożycia białka roślinnego, jeśli stosujesz tę dietę.

Dobrymi źródłami białka roślinnego są tofu i inne produkty sojowe, a także rośliny strączkowe, takie jak soczewica i ciecierzyca.

„Zalecam obliczenie spożycia białka w ramach tej diety, aby mieć pewność, że dostarczasz organizmowi wystarczającą ilość białka” – mówi White.

Źródło