Strona główna Technologia Więcej reklamodawców planuje zrezygnować z wydatków na X Elona Muska w przyszłym...

Więcej reklamodawców planuje zrezygnować z wydatków na X Elona Muska w przyszłym roku

28
0

Gdy Elon Musk zmagał się z odbudową zdolności X do generowania przychodów, witryna poniosła straty masowy exodus reklamodawców pod koniec zeszłego roku, i przynajmniej część z tych odejść była ewidentnie spowodowana treściami pro-nazistowskimi. Kilka miesięcy później Musk powiedział reklamodawcy „idźcie się pieprzyć”.

I to wszystko działo się jeszcze przed pojawieniem się Muska wspólny że przychody byłego właściciela Twittera spadły już o 60 procent w porównaniu do okresu sprzed jego przejęcia.

ZOBACZ TAKŻE:

X / Twitter Elona Muska ma nową aplikację telewizyjną dedykowaną oglądaniu filmów

Wygląda na to, że rok 2025 nie będzie lepszy dla X. Nowy raport z brytyjskiej firmy badawczej Kantar wynika, że ​​26 procent marketerów planuje obniżyć wydatki na reklamę na platformie Muska w przyszłym roku.

Według badań Kantar był to „największy odnotowany spadek” wśród głównych globalnych platform reklamowych.


„Reklamodawcy od kilku lat przenoszą swoje wydatki marketingowe z X” — powiedział dyrektor ds. globalnego przywództwa myślowego w Kantary, Gonca Bubani. „Gwałtowne przyspieszenie tego trendu w ciągu ostatnich 12 miesięcy oznacza, że ​​obecnie odwrócenie trendu wydaje się mało prawdopodobne”.

X prawdopodobnie wkrótce straci jeszcze więcej reklamodawców

Kantar odkrył, że zaufanie marketerów do reklam na X było już „historycznie niskie” przed Muskiem. Jednak od czasu przejęcia zaufanie to uległo jeszcze większej erozji.

Mashable Prędkość światła

Firma badawcza rynku twierdzi, że zaufanie reklamodawców do Twittera w 2022 r. wynosiło 22 procent. Obecnie znany jako X, zaufanie do tej samej platformy wynosi obecnie 12 procent w 2024 r.

„X bardzo się zmieniło w ostatnich latach i może być nieprzewidywalne z dnia na dzień – trudno czuć się pewnie co do bezpieczeństwa swojej marki w takim środowisku” – powiedział Bubani.

Raport Kantar mówi, że tylko 4 procent reklamodawców uważa, że ​​reklama w X zapewnia bezpieczeństwo marki. W porównaniu z konkurentami w przestrzeni mediów społecznościowych, X wypada na samym końcu. Google jest na szczycie pod względem bezpieczeństwa marki z wynikiem 39 procent, według Kantar. Jeśli chodzi o zaufanie i innowacyjną reklamę, X „wynika poza pierwszą dziesiątką na świecie”. TikTok jest uważany za najbardziej innowacyjny, a YouTube jest na szczycie barometru zaufania.

Kontrast między X a innymi platformami mediów społecznościowych w tym obszarze staje się jeszcze wyraźniejszy, gdy spojrzymy na wykres zawarty w raporcie firmy Kantar, który przedstawia wizualizacje tych statystyk.

Wykres Kantara


Źródło: Kantar

Mało prawdopodobne, aby X zmienił kurs pod przywództwem Muska. W tym tygodniu Musk znalazł się pod ostrzałem krytyki za promowanie movie Tuckera Carlsona na kanale X, w którym gość wyrażał sympatię do Hitlera.

„Bardzo interesujące. Warto obejrzeć” – powiedział Musk.

Później Musk usunął wpis.



Źródło