Strona główna Technologia TikTok pojawia się dla Google, ponieważ po cichu wprowadza funkcje wyszukiwania obrazów...

TikTok pojawia się dla Google, ponieważ po cichu wprowadza funkcje wyszukiwania obrazów w TikTok Store

29
0

Po objęciu pozycji lidera w mediach społecznościowych TikTok wydaje się zainteresowany kwestionowaniem dominacji Google w wyszukiwarkach. Firma potwierdziła TechCrunch, że testuje możliwość robienia lub przesyłania zdjęć przez użytkowników w celu znalezienia podobnych produktów w sklepie TikTok.

Cecha, którą jako pierwszy zauważył Użytkownik X Jonah Manzano, jest dostępny dla wszystkich użytkowników w Stanach Zjednoczonych i Azji Południowo-Wschodniej. Użytkownicy, którzy mają dostęp do nowej funkcji, zobaczą ją w postaci ikony aparatu na pasku wyszukiwania w TikTok Store.

Załóżmy, że jesteś w restauracji i naprawdę podoba Ci się talerz, na którym Cię podano. Możesz otworzyć aplikację TikTok i zrobić jej zdjęcie, aby znaleźć podobne przedmioty, które można kupić w sklepie TikTok. Lub powiedz, że robisz zakupy on-line i znajdujesz high, który Ci się podoba, ale jest za drogi. Możesz zapisać obraz, a następnie przesłać go, aby znaleźć coś podobnego z niższą ceną.

Chociaż zawsze miałeś możliwość wyszukiwania określonych produktów w sklepie TikTok, nie musisz już polegać na opisach tekstowych. Możliwość korzystania z wyszukiwania obrazów podczas zakupów to coś, co Google oferuje od lat dzięki Google Lens, narzędziu wyszukiwania wizualnego. Wyszukiwanie obrazów jest obecnie oferowane również przez Amazon, kolejnego giganta technologicznego, z którym TikTok chce konkurować.

Kredyty obrazkowe: TechCrunch/zrzut ekranu

TikTok poczynił już postępy w ograniczaniu dominacji Google w wyszukiwarkach, jak powiedzieli w 2022 roku dyrektorzy tego technologicznego giganta, że ​​TikTok i Instagram wykorzystują jego podstawowy produkt wyszukiwania. Dzięki tej nowej funkcji TikTok nie tylko stara się nakłonić ludzi do korzystania z aplikacji w poszukiwaniu nowych produktów, ale ma także nadzieję, że dokonają zakupu za pośrednictwem TikTok Store.

Dzięki tej nowej funkcji firma nie tylko współpracuje z Google i Amazonem; chce także konkurować z innymi firmami oferującymi narzędzia do wyszukiwania obrazów podczas zakupów, takimi jak Klarna, a nawet start-upami, takimi jak Cherry.

TIK Tok niedawno ujawnione że TikTok Store ma obecnie ponad 15 milionów sprzedawców na całym świecie, w tym ponad 500 000 w USA. Wydał ponad 400 milionów dolarów na bezpieczeństwo platformy i stworzył zespół składający się z ponad 7500 osób, aby pomóc w zapewnieniu bezpieczeństwa TikTok Store.

TikTok mocno stawia na handel elektroniczny, ponieważ postrzega TikTok Store jako kolejne duże potencjalne źródło przychodów. Wysiłki firmy w zakresie handlu elektronicznego pozwalają także zatrzymać użytkowników w jej aplikacji, w przeciwieństwie do innych. Budując i rozszerzając możliwości TikTok Store, TikTok ma nadzieję, że ludzie spędzą więcej czasu i pieniędzy na jego produkcie e-commerce.

Firma rozszerza swoje wysiłki w zakresie handlu elektronicznego pomimo potencjalnego zakazu w USA. W kwietniu prezydent Biden podpisał ustawę, która zakazuje TikToka, jeśli jego chińska spółka-matka, ByteDance, nie sprzeda go w ciągu roku.



Źródło

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj