Strona główna Technologia Reonic pozyskuje 13 milionów euro, aby pomóc małym instalatorom zielonych technologii, takich...

Reonic pozyskuje 13 milionów euro, aby pomóc małym instalatorom zielonych technologii, takich jak pompy ciepła i panele słoneczne

40
0

Europejscy regulatorzy naciskają na bardziej ekologiczną energię. Plan REPowerEU zakłada dodanie 10 milionów dodatkowych pomp ciepła do 2027 r., a panele słoneczne również są na fali wznoszącej.

Jednak większość instalacji przeprowadzają małe firmy, które mogłyby zwiększyć wydajność dzięki lepszym procesom pracy.

To tutaj powstał niemiecki startup Reoniczny wchodzi. „Dajemy instalatorom odnawialnych źródeł energii narzędzia, aby byli niezwykle wydajni, i robimy to głównie poprzez dostarczanie im oprogramowania do planowania i przepływu pracy” — powiedział współzałożyciel Tristan Menzinger (siedzący po prawej na zdjęciu powyżej).

Menzinger, Lars-Manuel Schneider (siedzący w środku na zdjęciu powyżej) oraz ich kolega ze studiów i trzeci współzałożyciel Udo Sill pracowali w instytucie badawczym badającym wykorzystanie odnawialnych źródeł energii. To wzbudziło ich zainteresowanie założeniem Reonic, ale musieli słuchać prawdziwych klientów, aby zasypać przepaść między teorią a wiedzą. Doszli do wniosku, że instalatorzy potrzebują kompleksowego oprogramowania, a nie oddzielnych narzędzi.

Startupy z innych sektorów doszły do ​​podobnych wniosków, ale może to być trudne do sprzedania, gdy grupa docelowa ma już utrwalone nawyki. Reonic obiecuje, że będzie warto, pomagając instalatorom sprzedawać szybciej i sprzedawać więcej. „Możliwość łączenia pomp ciepła, na przykład, z systemami solarnymi podwaja wolumen sprzedaży” — powiedział Schneider.

W przeciwieństwie do niektórych konkurentów z węższymi niszami, takimi jak energia słoneczna, Reonic koncentruje się na energii odnawialnej jako całości, niezależnie od tego, czy chodzi o fotowoltaikę, systemy magazynowania energii, skrzynki ścienne czy pompy ciepła. Oprócz określonego typu instalacji, większym celem, jaki widzą, jest samowystarczalność energetyczna każdego gospodarstwa domowego lub firmy, powiedział Schneider. „I to jest coś w rdzeniu naszego produktu, który zawsze działa tak samo, niezależnie od tego, gdzie jesteśmy”.

Obietnica przyspieszenia wdrażania odnawialnych źródeł energii najwyraźniej znajduje oddźwięk wśród inwestorów; w celu ekspansji na całą Europę, Reonic właśnie pozyskał 13 milionów euro w rundzie finansowania serii A, której przewodził Northzone, przy udziale dotychczasowych inwestorów Level 9 i Puzzle Ventures.

Jest to zgodne z preferencjami inwestorów enterprise capital wobec startupów skupionych na klimacie, które wchodząc na rynek, narażają się na ryzyko rynkowe, a nie na ryzyko naukowe związane z wynalezieniem nowej technologii.

Nawet wtedy ryzyko rynkowe jest nadal realne. Aurora Photo voltaic, amerykańska firma dostarczająca oprogramowanie, które pomaga instalatorom solarnym zarządzać sprzedażą, zwolniła 20% swojego personelu liczącego około 500 osób na początku tego roku po stracie 523 milionów dolarów.

Jednak z 21 członkami zespołu i 16 milionami euro dofinansowania Reonic bardziej przypomina mniejsze firmy, takie jak Arch, EnerfloLun i Łyżka Solarna.

Źródła obrazów: Reoniczny

Firma odnotowuje również wzrost typowy dla agency na wczesnym etapie, które znalazły dopasowanie produktu do rynku, potrajając swoje przychody cykliczne w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, jak twierdzi firma. „Chociaż mieliśmy prawdziwy rozpęd odkąd zaczęliśmy działalność trzy lata temu, szczerze mówiąc, czujemy, że dopiero zaczynamy” — powiedział Schneider.

Podczas gdy dotacje i inne ramy prawne różnią się w zależności od kraju, internacjonalizacja Reonic jest napędzana przekonaniem jej założycieli, że może wejść na nowe rynki bez dużej personalizacji. Po regionie DACH, firma weszła na rynek we Francji, a także przeprowadziła miękkie uruchomienie we Włoszech, powiedział Menzinger, który nadzorował większość procesu.

Siedzibą firmy nadal jest Augsburg w Bawarii, jednak prawie połowa jej personelu pracuje w Berlinie, gdzie na początku tego roku otwarto drugie biuro, aby łatwiej rekrutować międzynarodowe talenty. To kolejny ważny component ekspansji, którą sfinansuje nowa runda finansowania.

Źródło