23-letnia kobieta, która rzekomo zabiła dwóch mężczyzn w marcu, korzystając z systemu głośnomówiącego Forda, BlueCruise, została oskarżona o zabójstwo pod wpływem alkoholu przez policję stanową Pensylwanii. Kobieta, Dimple Patel, zgłosiła się we wtorek.
Patel została również oskarżona o zabójstwo pojazdem, nieumyślne spowodowanie śmierci, manipulowanie dowodami, nieostrożną jazdę, lekkomyślną jazdę i zakazaną komunikację tekstową, zgodnie z raportem wysłanym przez policję stanową Pensylwanii. Patel jechała autostradą międzystanową 95 około 3:20 rano czasu wschodniego, gdy doszło do wypadku. Jechała z prędkością około 71 mil na godzinę swoim Fordem Mustangiem Mach-E z 2022 roku z funkcją jazdy bez użycia rąk BlueCruise i systemami adaptacyjnego tempomatu aktywowanymi w momencie wypadku.
Mężczyźni, zidentyfikowani jako Aktilek Baktybekov i Tolobek Esenbekov, zjechali na lewą stronę autostrady i wysiedli ze swoich pojazdów. Patel uderzył w tył jednego z samochodów i zabił obu mężczyzn.
W swoim oświadczeniu policja stanowa Pensylwanii apeluje do kierowców, aby zawsze zachowywali czujność i ograniczali rozpraszanie uwagi podczas jazdy.
„Żadna częściowo zautomatyzowana technologia pojazdów nie powinna nigdy być pozostawiona sama sobie, aby wykonywać zadania związane z prowadzeniem pojazdu, które są wymagane do bezpiecznego poruszania się po drogach Wspólnoty Narodów” — zgodnie z oświadczeniem wysłanym do TechCrunch. „Chociaż postęp technologiczny jest ogromny, zawsze staraj się zachować właściwą kontrolę nad pojazdem. Jeśli prowadzisz pojazd bez użycia rąk, bądź świadomy i gotowy odzyskać kontrolę, jeśli sytuacja będzie wymagała natychmiastowej reakcji”.
Obecnie trwają prace nad tragicznym wypadkiem w Pensylwanii — a także innym, który miał miejsce w Teksasie w lutym. w trakcie śledztwa przez Biuro Badań nad Wadami Narodowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. To jeden z wielu trwających wysiłków mających na celu zbadanie stosowania częściowej automatyzacji. Ale to jeden z pierwszych przypadków, w których postawiono zarzuty kierowcy, który powinien nadzorować działanie systemu wspomagania kierowcy i przejąć kontrolę, jeśli ma on spowodować wypadek.