Walka o najlepszy napój w kraju to zazwyczaj pojedynek pomiędzy zwykłymi podejrzanymi o duże marki. Ale w tym roku zwyciężyła torebka herbaty marki supermarketu.
Herbaty On a regular basis marki Asda zostały ogłoszone najlepszą filiżanką 2024 roku przez grupę konsumencką Which?. Ta budżetowa herbata, która kosztuje 1,20 £ za 80 torebek, uzyskała najwyższą ocenę 72% w ślepej degustacji przeprowadzonej przez 79 „doświadczonych i oddanych” miłośników herbaty.
Testerzy zwrócili uwagę na aromat i wygląd napoju, przy czym 68% uznało kolor za „idealny”, a 49% uznało smak za „w sam raz”. Produkt był również najtańszy ze wszystkich testowanych, każda torebka kosztowała 1,5 pensa.
Na drugim końcu skali, ekskluzywne torebki herbaty Twinings On a regular basis znalazły się na ostatnim miejscu z wynikiem 67%. W cenie 4,80 £ za 80 torebek, torebki herbaty Twinings kosztowały cztery razy więcej niż oferta Asdy, a każda torebka kosztowała 6 pensów. Podczas gdy ponad 60% degustatorów polubiło kolor i poziom goryczki naparu Twinings, mniej niż połowa była zadowolona z siły smaku.
Herbata PG Ideas Authentic, kosztująca 3 funty za 80 torebek, zajęła drugie miejsce z wynikiem 71%, przy czym 68% ekspertów w dziedzinie picia herbaty uznało, że kolor jest „dokładnie taki, jaki powinna być filiżanka herbaty”, podczas gdy podobna liczba osób była zadowolona z intensywności goryczki.
Tetley Authentic, która kosztuje 2,50 £ za 80 torebek, również uzyskała 71%, a degustatorzy ocenili herbatę jako dobrą, oferującą „przyjemne doznania smakowe” i kuszący aromat, przy czym 54% zgodziło się, że ma ona mocny smak. Jednak 27% stwierdziło, że jest zbyt gorzka jak na ich gust.
Sainsbury's Crimson Label, który kosztuje 1,25 funta za 80 torebek, był trzecim produktem, który uzyskał ogólny wynik 71%, uzyskując dobre wyniki pod względem koloru, aromatu i konsystencji. Jest to druga najwyżej oceniona herbata marki własnej supermarketu testowana w badaniu.
Cztery marki otrzymały ocenę 70% – Diplomat Crimson Label z Aldi (1,85 funta za 160 torebek), herbata 99 Mix Fairtrade z Co-op (1,45 funta za 80 torebek), herbata w torebkach Waitrose Important Authentic Mix (1,25 funta za 80 torebek) i herbata Taylors of Harrogate Yorkshire Tea (3,30 funta za 80 torebek).
Na samym dole tabeli, ex aequo z Twinings On a regular basis, znalazła się herbata Tesco Authentic. Podczas gdy dwie trzecie panelu doceniło gorycz Tesco Authentic, 35% stwierdziło, że jest zbyt ciemna, a 34% uznało, że nie jest wystarczająco mocna.
Natalie Hitchins, szefowa działu produktów i usług dla domu w Which?, powiedziała: „Filiżanka herbaty to codzienna podstawa dla milionów ludzi, a wielu z nas będzie zaciekle bronić swojej ulubionej marki.
„Nasze wyniki pokazują, że większe i droższe marki niekoniecznie są najlepsze pod względem smaku, a marka własna supermarketu, której cena za filiżankę wynosi mniej niż 2 pensy, wyprzedza konkurencję, której cena jest nawet czterokrotnie wyższa.
„Wyniki pokazują, że marki i supermarkety wiedzą, że nie można dostać gorszej jakości filiżanki kawy od narodu wymagających miłośników herbaty, ale Which? udowodnił, że nie trzeba wydawać dużo pieniędzy na dobry napar”.