Strona główna Aktualności Reklamy antyhazardowe będą „oblegać” kluczowe miejsca Partii Pracy podczas sezonu finałów futbolu

Reklamy antyhazardowe będą „oblegać” kluczowe miejsca Partii Pracy podczas sezonu finałów futbolu

20
0

Trzy kluczowe miejsca w okręgach Partii Pracy zdobyte w ostatnich wyborach staną się celem „roju” reklam antyhazardowych w trakcie sezonu finałów futbolu.

Reklamy zorganizowane przez Alliance for Playing Reform zostaną wyemitowane w okręgach wyborczych Parramatta, Bennelong i Gilmore i mają na celu wywarcie presji na rząd, aby wprowadził całkowity zakaz reklam hazardowych.

Partia Pracy wygrała w Bennelong, na północy Sydney, w wyborach w 2022 r. z niewielką marżą 1%trzymany Parramatta na zachodzie miasta o 4,6% i rościł sobie prawo do siedziby na południowym wybrzeżu Gilmore o zaledwie 0,2%.

Sojusz stwierdził, że „niewielkie” poparcie w tych okręgach wyborczych oznacza, że ​​Partia Pracy powinna albo wprowadzić surowy zakaz reklam hazardowych, albo „zapłacić cenę w lokalach wyborczych”.

Kampania internetowa, tekstowa i reklamowa będzie obejmować wysyłanie wiadomości tekstowych podczas meczów finałowych NRL i AFL, które należą do najchętniej oglądanych programów telewizyjnych w roku.

Czy sport społecznościowy i telewizja bezpłatna w Australii potrzebują reklam hazardu, aby przetrwać? – wideo

Wiadomości tekstowe będą zawierać informacje o liczbie reklam hazardu wyemitowanych w telewizji w zeszłym roku oraz o liczbie dzieci, które były nimi zainteresowane.

Jeden z tekstów, który widział Guardian Australia, brzmi: „Ponad milion reklam hazardowych wyemitowano w telewizji w zeszłym roku. Oznacza to, że nasze dzieci są codziennie narażone na ten przekaz. Dość już tego. Czas skończyć z reklamami hazardowymi”.

W innym artykule czytamy: „3 na 4 dzieci uważa, że ​​hazard jest normalną częścią sportu. Czas pokazać im, że tak nie jest. Podejmij działania, aby zakończyć reklamy hazardu już dziś”.

Dyrektor naczelny sojuszu, Martin Thomas, powiedział, że celem kampanii jest „wysłanie wiadomości” do rządu i decydentów w „kluczowych elektoratach”, że reklamy hazardu „nie odgrywają żadnej roli w społeczeństwie”.

„Wierzymy, że prowadzenie kampanii w tych obszarach pozwoli na zwrócenie uwagi kluczowych interesariuszy na ten drawback, jakiej ten drawback potrzebuje, aby mogli podjąć właściwą decyzję” – powiedział Thomas.

„Niewielkie marże, profil demograficzny i w przypadku Gilmore’a tendencja odchodzenia Partii Pracy od ośrodków regionalnych wskazują, że te miejsca są najlepszym miejscem do wysłania przez naszą kampanię sygnału rządowi, że musi działać teraz w tej sprawie, albo zapłaci cenę w lokalach wyborczych”.

Niedawny sondaż RedBridge Group wykazał, że 72% Australijczyków popiera zakaz reklam hazardowych. Badania wykazały, że 43% mężczyzn i 67% kobiet popiera zakaz.

pomiń promocję w newsletterze

Przeprowadzone na początku tego roku badania firmy Roy Morgan wykazały, że jedna trzecia Australijczyków w wieku od 25 do 34 lat obstawia wyniki wydarzeń sportowych, a jeden na czterech mężczyzn w wieku od 18 do 24 lat robi to regularnie.

W czerwcu 2023 r. dwupartyjna komisja śledcza pod przewodnictwem nieżyjącej już parlamentarzystki Partii Pracy Pety Murphy zaproponowała całkowity zakaz, jednak według doniesień rząd ma zamiar odpowiedzieć częściowym zakazem.

Zgodnie z propozycją reklamy gier hazardowych byłyby zakazane w Internecie, w programach dla dzieci, podczas transmisji wydarzeń sportowych na żywo oraz przez godzinę z każdej strony. W ogólnych programach telewizyjnych liczba reklam byłaby ograniczona do dwóch na godzinę.

Pakiet nie wyeliminuje znaków na boisku i logotypów na koszulkach, pomimo że raport Murphy'ego stwierdza, że ​​powinny one zostać zakazane.

Raport Grattan Institute wykazał, że Australijczycy tracą średnio 1600 dolarów rocznie na hazardzie, więcej niż gdziekolwiek indziej na świecie.

Guardian Australia zwrócił się o komentarz do NRL i AFL.

Źródło