Strona główna Aktualności Pacjenci NHS zbyt często zgłaszający obawy dotyczące bezpieczeństwa są „zbywani” – twierdzi...

Pacjenci NHS zbyt często zgłaszający obawy dotyczące bezpieczeństwa są „zbywani” – twierdzi komisarz

23
0

Zdaniem komisarza ds. bezpieczeństwa pacjentów w Anglii, pacjentki NHS, które zgłaszają obawy dotyczące bezpieczeństwa, zbyt często są „poddawane gaslightingowi”, „zbywane” lub uznawane za „trudne kobiety”. Komisarz skrytykował również liderów służby zdrowia za „nieustanne skupianie się” na finansach i produktywności.

Dr Henrietta Hughes powiedziała, że ​​pacjenci i bliscy, którzy alarmują o nieodpowiedniej opiece, powinni być wczesnym wskaźnikiem zagrożenia lub potencjalnej szkody, ale zdecydowanie zbyt często byli całkowicie ignorowani. Trusty NHS zbyt mocno skupiające się na budżetach sprawiły, że „kultura staje się toksyczna i jesteśmy na drodze powrotnej do skandalu Mid Staffs”, dodała.

Hughes odnosił się do niepowodzeń w fundacji Mid Staffordshire NHS, gdzie setki pacjentów zostało zaniedbanych, odrzuconych lub zignorowanych w latach 2005–2009. Niektórzy z nich leżeli we własnym moczu, nie mogąc jeść, pić ani przyjmować niezbędnych leków.

„Anegdota pacjenta jest kanarkiem w kopalni węgla” – powiedziała. „To coś, co mówi nam, że coś jest nie tak. Ale zbyt często słyszymy o pacjentach, którzy zgłaszali obawy, a którzy byli gaslightowani, odrzucani i zbywani”.

Hughes, która została mianowana na swoje stanowisko w 2022 r., powiedziała, że ​​jest zdeterminowana, aby wprowadzić ulepszenia w zakresie bezpieczeństwa pacjentów, ale „płynie pod prąd”, jeśli chodzi o wprowadzenie trwałej zmiany kulturowej w NHS.

Mówienie do Brytyjskiego Czasopisma Medycznego (BMJ)Hughes dodał również, że w niektórych przypadkach kobiety były traktowane protekcjonalnie, a ich uzasadnione obawy były ignorowane.

Jej stanowisko powstało po opublikowaniu druzgocącego raportu dotyczącego trzech skandali: hormonalnych testów ciążowych, które mają związek z wadami wrodzonymi i poronieniami; walproinianu sodu, leku przeciwpadaczkowego, który może powodować wady wrodzone u kobiet w ciąży; oraz implantów siatek miednicznych, które wiążą się z poważnymi powikłaniami.

Hughes powiedziała, że ​​zbyt często pacjentki zgłaszające obawy były po prostu uznawane za „trudne kobiety”. Powiedziała: „To pokazuje bardzo lekceważące i bardzo staromodne, protekcjonalne podejście do pacjentek, które zidentyfikowały problemy i potrzebują, aby ich głos został usłyszany”.

Były dyrektor medyczny NHS England i krajowy opiekun NHS nie bada indywidualnych przypadków, ale chce uprościć sposób, w jaki ludzie mogą uzyskać pomoc i wyrazić swoją opinię.

„Istnieje ponad 100 organizacji zajmujących się bezpieczeństwem pacjentów, a jedną z rzeczy, nad którymi będziemy pracować w tym roku, jest stworzenie Atlasu Bezpieczeństwa Pacjenta, łatwego w czytaniu przewodnika po niezależnych organach i organach regulacyjnych oraz ich rolach i kompetencjach” – powiedziała.

„Ponieważ, jeśli chodzi o mnie, nie łączą się. Nie odnoszą się do następnego kroku w łańcuchu”.

Hughes powiedziała, że ​​rządy Marthy to obszar, w którym jej zdaniem jej zespół naprawdę zrobił różnicę.

Jak poinformowała w maju NHS, inicjatywa ta, mająca na celu zapewnienie bezpieczeństwa pacjentów i umożliwienie tym, których stan zdrowia nie pozwala na pilne uzyskanie drugiej opinii na temat ich leczenia, ma zostać wprowadzona w 143 szpitalach w Anglii.

Decyzja ta była wynikiem presji wywieranej na polityków, szefów NHS i lekarzy po tym, jak Merope Mills, starsza redaktorka w Guardian, i jej mąż, Paul Laity, opowiedzieli historię o tym, co przydarzyło się ich córce, 13-letniej Marcie, która zmarła na sepsę w szpitalu King's School w Londynie w 2021 roku.

Martha doznała urazu trzustki, gdy spadła z roweru podczas wakacji letnich. Jednak lekarze w King's School nie słuchali obaw jej rodziców, w tym możliwości, że Martha mogła mieć sepsę, główną przyczynę możliwych do uniknięcia zgonów, która zabija około 40 000 osób rocznie w Wielkiej Brytanii.

„Nigdy wcześniej nie widziałem, żeby coś takiego działo się na taką skalę i tak szybko, zwłaszcza w ramach takiej współpracy” – powiedział Hughes o inicjatywie Martha’s Reguła.

Jednak oprócz tego sukcesu, zarządy NHS były narażone na zbytnie skupienie się na finansach, co powodowało, że kultura pracy stawała się „toksyczna” – dodała.

W zeszłym roku wskazała w raporcie, że ani Division of Well being and Social Care, ani NHS England nie miały przedstawicieli pacjentów w swoich zarządach, ani nie słyszały regularnie od pacjentów na swoich posiedzeniach zarządu. Hughes powiedziała, że ​​nadal uważa, że ​​tak jest.

„Ciągle podnoszę tę obawę, którą mam, że bezpieczeństwo jest postrzegane jako rodzaj widowiska pobocznego, a nie jako coś centralnego i najważniejszego” – powiedziała. „Nieustanne skupianie się na produktywności, finansach i wynikach naprawdę pomija ogromną szansę, aby zacząć od pacjentów i zacząć od bezpieczeństwa”.

Ale Hughes powiedziała, że ​​„płynęła pod prąd”, jeśli chodzi o dokonanie trwałej zmiany kulturowej w swojej roli, która jest finansowana przez Departament Zdrowia i Opieki Społecznej. „Ludzie są dość zadowoleni ze sposobu, w jaki już robią rzeczy”.

Rzecznik Departamentu Zdrowia i Opieki Społecznej powiedział: „Zbyt wielu pacjentów nie jest słuchanych, traktowanych z szacunkiem lub nie otrzymują informacji, których potrzebują, aby uzyskać dostęp do odpowiednich usług. Ten rząd będzie priorytetowo traktował bezpieczeństwo pacjentów, aby zapewnić, że NHS będzie traktować każdego z wysoką jakością i bezpieczną opieką, na jaką zasługuje”.

Rzecznik prasowy NHS England powiedział: „Bardzo ważne jest, aby wszyscy pracujący w NHS słuchali pacjentów i współpracowali z nimi, aby identyfikować i rozwiązywać problemy, a także wyciągali wnioski z doświadczeń, aby takie sytuacje nie zdarzały się ponownie”.

Źródło