Strona główna Aktualności CNN zwolni 100 pracowników i przejdzie na płatną wersję witryny

CNN zwolni 100 pracowników i przejdzie na płatną wersję witryny

14
0

Organizacje medialne, w tym CNN, zmagają się ze zwiększeniem liczby odbiorców i przychodów, dlatego próbują nowych rozwiązań.

CNN zamierza zwolnić około 100 osób i planuje wprowadzić pierwsze subskrypcje cyfrowe jeszcze przed końcem roku, ponieważ stacja informacyjna przekształca swoją działalność.

W notatce wysłanej do pracowników w środę, dyrektor generalny CNN, Mark Thompson, zauważył, że organizacja informacyjna likwiduje tylko 100 miejsc pracy z całkowitej liczby około 3500 pracowników. Powiedział, że wakaty są zamykane, gdziekolwiek jest to możliwe, aby zminimalizować całkowitą liczbę zwolnień.

Organizacje medialne, w tym CNN, zmagają się ze zwiększeniem liczby odbiorców i przychodów, dlatego też starają się zdywersyfikować swoją ofertę dla klientów.

Thompson powiedział, że strategia cyfrowa CNN musi być „wystarczająco ambitna, aby zapewnić widownię i przychody, których potrzebujemy, aby utrzymać naszą wyjątkową siłę dziennikarską i odnieść sukces jako firma”.

Dyrektor powiedział, że CNN stworzy produkty gotowe do subskrypcji, które oferują wiadomości, analizy i kontekst w nowych formatach. Podkreślił, że zostaną podjęte działania, aby zatrzymać użytkowników na stronie internetowej CNN.com dłużej i znaleźć sposoby, aby zachęcić ich do częstszego powrotu.

Choć dotychczas produkty cyfrowe CNN skupiały się głównie na artykułach tekstowych, Thompson powiedział, że nastąpi zmiana i CNN będzie oferować więcej treści wideo.

„W przyszłości nasze produkty cyfrowe muszą znacznie lepiej odzwierciedlać ogromną siłę CNN w zakresie materiałów wideo oraz talentów prezenterów/sprawozdawców” – powiedział Thompson.

Organizacja zamierza również opracować więcej „wiadomości, z których możesz skorzystać” dla swojej publiczności, z treściami dotyczącymi stylu życia i funkcji. Thompson powiedział, że te produkty zapewnią firmie różne możliwości monetyzacji, w tym sponsorowanie, nowe reklamy i subskrypcje bezpośrednie do konsumentów.

CNN zamierza również w większym stopniu wykorzystywać sztuczną inteligencję – powiedział Thompson – i zbada, w jaki sposób można bezpiecznie wykorzystać tę technologię, aby służyć swojej publiczności.

Thompson, były dyrektor naczelny BBC i The New York Occasions, został mianowany szefem CNN w sierpniu 2023 r. i objął stanowisko w październiku. Zastąpił Chrisa Lichta, który został zwolniony w czerwcu tego roku. Thompsonowi przypisuje się pomoc w przejściu Timesa do organizacji stawiającej na cyfryzację, która była bardziej zależna od płatnych abonentów niż od upadającego rynku reklamowego, który skazał wiele gazet na zagładę.

W styczniu Thompson przedstawił swoim pracownikom strategię, która obejmowała „drastyczną modernizację” witryny CNN.com.

Źródło