Strona główna Aktualności Australijska marka modowa Dion Lee przechodzi do dobrowolnej administracji

Australijska marka modowa Dion Lee przechodzi do dobrowolnej administracji

9
0

Australijska marka modowa Dion Lee wezwała administratorów, co stanowi poważny cios dla tytułowej marki, która ubierała takie gwiazdy jak Taylor Swift, Dua Lipa, księżna Sussex i Troye Sivan.

Decyzja ta nastąpiła po tym, jak australijska sieć handlowa Cue ogłosiła, że ​​wycofała się z inwestycji w markową odzież.

Australijski oddział Dion Lee został objęty zarządem Antony’ego Resnicka z upadłościowej firmy dVT Group, ponieważ ocenia przyszłość firmy i stara się przyciągnąć nowych inwestorów.

Taylor Swift (druga od prawej) ma na sobie gorset projektu Dion Lee podczas lutowego Tremendous Bowl w Las Vegas. Zdjęcie: AFP/Getty Photos

Etykieta ma sześć sklepów detalicznych w Australii i jeden w USA (jej pierwszy sklep w Ameryce Północnej otwarto w Miami koniec ubiegłego roku), który jest największym rynkiem Lee.

Resnick powiedział, że pilnie ocenia „wszystkie opcje” związane z działalnością w USA.

„Jesteśmy na bardzo wczesnym etapie procesu administracyjnego i obecnie skupiamy się na rozmowie z zespołem z Australii i USA oraz uzyskaniu wszystkich istotnych danych operacyjnych i finansowych”, Resnick – napisano w oświadczeniu do „Sydnejskiego Morning Heralda”.

Sklepy detaliczne w Australii oraz sklep internetowy będą nadal działać.

Dion Lee w Operze w Sydney w maju 2017. Projektant mieszka obecnie w Nowym Jorku. Zdjęcie: Wendell Teodoro/AAP

Urodzony w Sydney Lee, obecnie mieszkający w Nowym Jorku, jest absolwentem Trend Design Studio w Tafe New South Wales, którego absolwentami są m.in. Akira Isogawa, Bianca Spender i Nicky Zimmermann. W następnym roku założył swoją markę o tej samej nazwie, debiutując swoją pierwszą kolekcją odzieży damskiej podczas australijskiego tygodnia mody w wieku 23 lat.

Wkrótce okrzyknięto go „cudem australijskiej mody”, noszącym luksusowe ubrania, które opisywano jako „świadome ciała”, „rzeźbiarski”, „techniczny, ale zmysłowy” i ślub”tradycyjne krawiectwo z eksperymentalną konstrukcją”.

Modelki na wybiegu pokazu mody Dion Lee na wiosnę 2024 w Nowym Jorku we wrześniu. Zdjęcie: WWD/Getty Photos

Marka jest stałym elementem nowojorskiego tygodnia mody od 2013 roku, w tym samym roku Lee nawiązał współpracę z australijskim sprzedawcą Cue.

W czwartek Cue ogłosiło, że odchodzi z wytwórni. „Po niedawnym przeglądzie strategicznym Cue Group podjęła decyzję o skupieniu się na naszych lokalnych operacjach Cue i Veronika Maine” – powiedział rzecznik.

W kwietniu tego roku Dion Lee zadebiutowała na wybiegu podczas tygodnia mody w Szanghaju, co było postrzegane jako próba dotarcia na rynek chiński.

Resnick powiedział: „Marka Dion Lee jest jedną z nielicznych australijskich marek modowych, którym w ostatnich latach udało się włamać na rynki międzynarodowe i nie ma wątpliwości co do wysokiego uznania, jakim cieszy się kreatywność.

„Noszą go regularnie ikony kultury i wpływowcy. Jest ceniona w branży za swoje unikalne projekty, które powinny wzbudzić zainteresowanie zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych inwestorów.”

Źródło